Willem Drees in Bizz

Bestellijsten…

Posted on: mei 3, 2011

Hallo Allemaal….

Het is nu mei-vakantie… maar wellicht willen jullie alvast wat doen?! Het gaat om een intekenlijst voor mensen die wat zouden willen bestellen.

Klik op Verkooplijst blanco om uit te printen voor een kant en klare excelsheet die je gelijk kan gebruiken om bestellingen te noteren. Dit is een lijst waar mensen hun handtekening op kunnen zetten en daarmee kunnen laten weten dat ze van plan zijn wat te kopen! Ook heel handig voor als ze niet op de verkoopdag kunnen komen!

Klik op Verkooplijst blanco met berekeningen voor een lijst die je op je PC kan gebruiken. Deze bevat formules die automatisch prijzen gaan berekenen. Let op! De prijzen gaan jullie nog bepalen na de vakantie!!!

Als laatste is hier een Verkooplijst met formules voorbeeld. Dit is dus een voorbeeldsheet om te laten zien hoe dit ingevuld kan worden en wat het voor resultaten geeft.

De bedoeling is dan dan ieder van jullie met de blanco verkooplijst (de 1e) de mensen benaderen die willen meedoen. Deze kunnen dan hun voorkeursproduct aangeven (let op! Jullie hebben al een aantal producten in gedachten zoals koffie, thee, armbandjes met het alziend oog en de snoepjes), maar dit is nog niet definitief! Laat de mensen hun naam, voorkeursproduct en aantal aangeven. Reken dan de prijs uit (je kan hierbij aangeven hoeveel het gaat kosten, dit is tussen het minimum (inkoopbedrag) en het maximum (maximaal 2x inkoopbedrag) in. Laat ze vervolgens een paraaf of handtekening zetten dat ze meedoen. Hoe zou je het vinden om hier samen met de andere klasgenootjes mee aan de slag te gaan in de vakantie?

Veel succes! Juf Elise

3 Reacties to "Bestellijsten…"

Hoi Juf Elise,

Kunnen deze ondernemde kinderen met een computer omgaan?
Een excelsheetje is zo gemaakt.
Kunnen ze ook zelf.
Dan leeg afdrukken (lijntjes) om te laten beschrijven en na afloop alles in het sheet invullen.
Zien ze meteen de opbrengst (stijgen) en dat is spannend.
“With a little help from my friends”, misschien?
Succes, René.

Hallo Allemaal!

Ik denk dat de heer Rene gelijk heeft. Daarom heb ik een lijst gemaakt. Deze staat nu in de blog en die kunnen jullie afdrukken en dan laten invullen!

Fijne vakantie!

Juf Elise

Heel leuk! Ik ben al bezig met een logo maken voor ons bedrijf en ik zit samen met mijn vrienden een naam te bedenken.

Groetjes, Mina

Plaats een reactie


  • Geen
  • leila: Ja dat gaat lukken. Sorry voor de laate reactie. Kidzzzzzzzz in Bizzzzzzz is afgelopen. Ik heb veel geleerd met dit project. Ik vond het ook nog le
  • René Jasperse: Hoi Juf Elise, Je weet dat ik even bij de verkoopmarkt aanwezig was. Geweldig om mee te maken. Ik ben daar door gemotiveerde verkopers benaderd en
  • Practice Chikara: Hallo Leila, Wat was dan spannend deze week he, de verkoopdag! Maar... ik heb begrepen dat er ook nog thuisverkoop is en dat is dubbel spannend, w